Wat te doen met beautyproducten die niet fijn zijn #2

tubesleegmaken

Tijdens het onderzoeken van mijn verzameling make-up en beautyproducten kwam ik een boel producten tegen waar ik niets mee doe omdat ik het eigenlijk niet fijn vind. Zonde natuurlijk. Tijd om daar iets mee te gaan doen en ze een tweede leven te geven.

Als je, net als ik, van beauty houdt, dan heb je waarschijnlijk ook wel eens meegemaakt dat een product totaal niet is wat je ervan verwachtte. Die dagcreme die je puistjes cadeau doet of die lipstick die na een half uur al weer van je lippen af is. Stom! Maar wacht nog even met weggooien. Er zijn tal van oplossingen. Vandaag deel 2. (Deel 1 lees je hier.)

Essence-GelTint-2

Lipstick niet fijn?

Een lipstick die niet fijn aanvoelt of eentje die nog geen half uur op je lippen zit? Gebruik hem als blush! Klein beetje op je wangetjes stippen en uitsmeren. Let wel op met welke kleur je gebruikt! Zeker als hij vrij goed gepigmenteerd is, moet je een klein beetje oppassen. Rondlopen als een clown is natuurlijk niet wat we willen.

Blanke nagellak

Ik heb ontzettend veel blanke nagellak. Geen idee waarom, maar zonde natuurlijk om weg te gooien. Ik gebruik blanke nagellak dus niet alleen meer als base-coat voor op mijn nagels. Je kunt er veel meer mee! Zo kun je de blanke nagellak gebruiken om een beginnende ladder in een panty te stoppen. Drupje nagellak erop en de ladder zal niet verder scheuren.
Ook kun je blanke nagellak smeren op nep zilveren/gouden sierraden. Laagje blanke lak erop en de kleur zal blijven zoals ‘ie is. Geen afgebladderde ringen meer!

OpgemaaktJuni-5

Conditioner

Heb je een conditioner die je haar enorm snel vet maakt? Niet lekker ruikt of gewoon niet fijn is? Gebruik hem als scheergel/schuim. Voedt je huid nog veel beter ook. Scheergel laat mijn huid altijd trekkerig achter, conditioner niet.

Wat doe jij met producten die je niet fijn vind?

Geef een reactie

