Online Marketing van de LOI

LOI-1

Zoals je wellicht wel weet ben ik in oktober begonnen met een cursus Online Marketing. En als je dat nog niet wist, dan weet je het nu, haha. Vandaag zal ik jullie vertellen waarom ik dit ben gaan doen, wat het inhoudt en hoe het gaat.

Waarom Online Marketing?

In oktober was ik al zo’n vier maanden werkloos en ik was het zat om niets te doen te hebben om mezelf te ontwikkelen. Natuurlijk had ik jullie en het huishouden, maar ik miste iets. Ik wilde graag iets meer doen en mezelf laten groeien. Daarom ging ik opzoek naar een cursus. Iets waarmee ik mijn tijd kon vullen.

Ik ging opzoek naar iets waar ik meer van wilde leren. Ik zag een heel aantal cursussen die ik graag nog eens zou willen doen (waaronder zoekmachinemarketing en copywriting), maar koos uiteindelijk toch voor Online Marketing van de LOI. Deze cursus is iets algemener waardoor ik meer verschillende dingen leer en ik dus ietsie breder inzetbaar ben (hoop ik dan…).

Waarom LOI?

Ik koos simpelweg voor de LOI omdat dit de enige cursusaanbieder is die ik ken. Er zullen er vast meer zijn, maar doordat ik deze naam kende en omdat er een goede aanbieding was (60 euro in plaats van 90 (per maand)) koos ik voor de LOI.

Inmiddels zie ik dat de prijzen aangepast zijn. De cursus kost nu normaal €78,50 en is nu met korting te bestellen voor €51,03.

LOI-2

Wat houdt het in?

De cursus Online Marketing van de LOI gaat over, hoe kan het ook anders, online marketing. Het begint met het algemene. Wat is marketing? Wat is online marketing? Hoe ziet een effectieve website eruit?
Langzaam wordt de cursus specifieker en gaat het over de verschillende vormen van online marketing (SEO, SEA, content marketing etc.).
Elk hoofdstuk heeft oefenopgaven (welke iets meer denkend vermogen vragen) en parate kennis vragen (letterlijke antwoorden staan in de tekst, dus dit is echt het opdreunen van kennis).
Op het internet kun je daarna je kennis testen en eventueel huiswerk inleveren. Hier krijg je een cijfer over.

Zodra je alle hoofdstukken gedaan hebt kan het examen aangevraagd worden. Heb je die gehaald, dan krijg je een diploma.

De cursus duurt (normaal gesproken) 9 maanden.

Wat vind ik ervan?

Ik vind het lastig om goed te omschrijven wat ik ervan vindt. Ik leer veel van de cursus. Echt heel veel, maar er zitten wel wat dingen in die minpunten opleveren.
Zo staan er regelmatig spelfouten in de tekst (wat ik stom vind), wordt wikipedia als bron gebruikt (euh… ja.) en blijkt dat ik zelfstandig leren zonder het verhaal echt te horen lastiger vind dan ik dacht.

Ik vind het ook lastig om in te schatten wat de LOI verwacht van mij (de antwoorden die gegeven moeten worden). Af en toe moet er een antwoord gegeven worden wat voor mij totaal uit de lucht komt vallen. Ik heb dan geen idee waar ik die informatie vandaan had moeten halen. Want in de tekst is het niet altijd te vinden.

Dat maakt het lastig, maar al met al ben ik enorm blij dat ik begonnen ben met de cursus. Ik kan mezelf weer iets ontwikkelen en leren over dingen die ik interessant vindt.

Hier vind je meer informatie over de cursus.

Een gedachte over “Online Marketing van de LOI

  1. Hoi Kristel.

    Wat goed dat je dit oppakt, lijkt me een goede keuze. Het is vast ook wel pittig: ik las dat je de hele cursus aan je eigen plan gaat werken.
    Heel veel succes en ik hoop ook heel veel plezier (en discipline) gewenst!

    Jan

Geef een reactie

