Liefde voor…

Een tijd geleden was ik verliefd. Verliefd op een pyjamabroek. Van de Action. Toen hij na een jaar kapot ging, was ‘ie niet meer te maken. De liefdesverdriet wist zijn weg naar mij te vinden. Ik miste mijn broek. Het drama van dit verhaal? Mijn liefde is niet meer te koop.

De x-factor van die broek? Wist ik niet. Ik had geen idee wat die broek zo bijzonder maakte. Had, want nu 3 maanden na het noodlottige ongeval, weet ik het wel.

Het was de stof die mij verliefd deed maken. De stof had mij dat gelukzalige gevoel gegeven. De stof maakte dat ik die pyjamabroek niet meer uit wilde trekken. En dat ik wou dat het voor altijd avond bleef.

You know what? Zo’n pyjamabroek heb ik nog niet weer gevonden, maar ik heb nu een dekbedovertrek. Gemaakt van diezelfde stof. En je raadt het vast al.

Ik wil niet meer uit bed.

Ik kan uren in bed liggen. Knuffelen met het dekbed. Niet weten wat er buiten gebeurd. Niet willen wat er online te beleven valt. Alleen het hier en nu. Alleen ik en mijn flanellen dekbedovertrek.

Schermafbeelding 2014-11-24 om 13.21.23

Geef een reactie

